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नैतिक रूप से अंग्रेज़ी में

[ naitik rup se ]
नैतिक रूप से उदाहरण वाक्य
क्रिया विशेषण
morally
ethically
नैतिक:    obligation ethic ethical moral
रूप:    beauty style structure stamp shape semblance
से:    through specially herewith past by afar affiliate
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उदाहरण वाक्य

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  1. Who is morally to blame for these deaths, Jones or the Islamists who seek to apply the laws of Islam in their entirety and as severely as possible?
    इस हत्याओं के लिये नैतिक रूप से किसे दोषी ठहराया जाना चाहिये जोंस को या फिर उन इस्लामवादियों को जो कि इस्लाम के कानून को जहाँ तक सम्भव हो पूरी सख्ती से और सम्पूर्णता के साथ लागू करने का प्रयास करते हैं?
  2. The latter was very important because if the people had lost their initiative it was not only because they had lost their political freedom or had become physically and morally lazy , but because their spirits had been crippled by all sorts of social inhibitions and religious superstitions .
    इसमें भी आत्मबोध बहुत ही आवश्यक था क्योंकि अगर लोगों के अपने प्रयासों से कमी हो गई है तो यह इसलिए नहीं कि उन्होंने अपनी राजनैतिक आजादी खो दी है या कि शारीरिक या नैतिक रूप से अकर्मण्य हो गए थे बल्कि उनकी आत्माएं विभिन्न प्रकार के सामाजिक निषेधों और धार्मिक रूढियों के चलते अपंग हो गई थीं .
  3. (Ironically, in centuries past, as the historian Norman Daniel has documented, Christian Europeans looked down at Muslims with their multiple wives and harems as overly-sexualized, and on this basis Europeans felt morally superior.) To sum up: this first argument holds that Europe will be Islamized, quietly submitting to the dhimmi status or converting to Islam, because the yin of Europe and yang of Muslims fit so well: low and high religiosity, low and high fertility, low and high cultural confidence. [2] Europe is an open door through which Muslims are walking.
    ( विडम्बना है कि इतिहासकार नार्मन डैनियल ने लिखा कि पिछली शताब्दियों में यूरोप के ईसाई मुसलमानों को उनकी अनेक पत्नियों और हरम के कारण अधिक यौन स्वेच्छारी मानकर स्वयं को नैतिक रूप से श्रेष्ठ मानते थे)
  4. The same position was voiced by numerous public figures, including members of the first Bush administration, former President Carter and members of Congress. It is the viewpoint of virtually every country in the world, including most of the longtime allies of the United States. Neither of us offered any “excuse for dangerous and repressive regimes.” It is one thing to deem a regime repressive, quite another to believe that the United States has the right to assume the unilateral role of global policeman.
    यह बात महत्वपूर्ण और याद रखने योग्य है कि विश्वविद्यालयों का निर्माण दशकों और शताब्दियों के बाद होता है और विधिक, वित्तीय और नैतिक रूप से इसके स्टाफ का नहीं होता। और उन्हें यह बिल्कुल अधिकार नहीं मिला है कि इसका अपहरण कर इसे अमेरिकी मुख्य धारा से अलग - थलग करो ।
  5. Those calls to action fall into three main categories: a Sunni Muslim concern for co-religionists, a universal humanitarian concern to stop torture and murder, and a geopolitical worry about the impact of the ongoing conflict. The first two motives can be fairly easily dispatched. If Sunni governments - notably those of Turkey, Saudi Arabia, and Qatar - choose to intervene on behalf of fellow Sunnis against Alawis, that is their prerogative but Western states have no dog in this fight.
    जैसे जैसे सीरिया की सरकार सत्ता में बने रहने के लिये तरह तरह के हथकण्डे अपना रही है उसी मात्रा में लीबिया की तर्ज पर सैन्य हस्तक्षेप की माँग भी बढती जा रही है। निश्चित रूप से नैतिक रूप से यह अत्यंत आकर्षक दिखता है । लेकिन क्या पश्चिमी देशों को इस सलाह का पालन करना चाहिये? मेरी दृष्टि में नहीं।
  6. * Both incidents point to profound problems in the university, and why Abigail Thernstrom calls it “an island of repression in a sea of freedom.” In Colorado, the administration made the morally idiotic choice of honoring an apologist for terrorism. At Concordia, a weak-kneed response let thugs inhibit free speech.
    दोनों ही घटनाक्रम विश्वविद्यालयों में व्याप्त जबर्दस्त समस्या की ओर संकेत करते हैं जिसे कि अबीगेल थर्न्स्ट्राम ने “ स्वतंत्रता के सागर में उत्पीडन का टापू बताया है” । कोलोराडो में प्रशासन ने नैतिक रूप से मूर्खतापूर्ण कार्य किया और आतंकवाद के प्रति क्षमाभाव रखने वाले को सम्मानित किया। कोंकोर्डिया में लुंज पुंज रवैये के चलते कुछ दुष्ट लोगों के चलते स्वतंत्र भाषण को रोका गया।
  7. Applying this same logic to Syria today finds notable parallels. Assad fills the role of Saddam Hussein - the brutal Baathist dictator who began the violence. The rebel forces resemble Iran - the initial victim getting stronger over time and posing an increasing Islamist danger . Continued fighting endangers the neighborhood. Both sides engage in war crimes and pose a danger to Western interests. Yes, Assad's survival benefits Tehran, the region's most dangerous regime. But a rebel victory, recall, would hugely boost the increasingly rogue Turkish government while empowering jihadis and replacing the Assad government with triumphant, inflamed Islamists. Continued fighting does less damage to Western interests than their taking power There are worse prospects than Sunni and Shi'ite Islamists mixing it up, than Hamas jihadis killing Hizbullah jihadis, and vice-versa. Better that neither side wins. A scene of destruction in Aleppo.
    इस नीति के उदाहरण हैं। द्वितीय विश्व युद्ध के अधिकाँश समय में नाज़ी जर्मनी सोवियत संघ के विरुद्ध आक्रामक था और उत्तरी मोर्चे पर जर्मन सेना को उलझाये रखना सहयोगी देशों के लिये अति आवश्यक था। फ्रैंकलिन रूजवेल्ट ने जोसेफ स्टालिन को सेना प्रदान की और युद्ध के प्रयासों में उनके साथ सहयोग किया। इसके चलते नैतिक रूप से असंगत परंतु रणनीतिक रूप से आवश्यक नीति सफल रही। और यह भी सत्य है कि स्टालिन असद की तुलना में कहीं अधिक बडा दानव था।
  8. In that spirit, here are two responses concerning Schweitzer's take on the Samir al-Kuntar incident. Schweitzer argues that “to fail to do the utmost to rescue any citizen or soldier who falls into enemy hands would shatter one of the basic precepts of Israeli society.” I agree that rescuing soldiers or their remains is an operationally useful and morally noble priority, but “utmost” has it has limits. For example, a government should not hand live citizens to terrorists in return for soldiers' corpses. In like manner, the Olmert government's actions last week went much too far. Another specific: Schweitzer claims that, “relatively speaking, the recent exchange with Hizbullah came at a cheap price. It is debatable whether Kuntar's release granted any kind of moral victory to Hizbullah.” If that deal was cheap, I dread to imagine how an expensive one would look. And with Kuntar's arrival in Lebanon shutting down the government in giddy national celebration, denying Hizbullah a victory amounts to willful blindness.
    इस भावना के अनुकूल समीर अल कुंतर घटनाक्रम को लेकर स्कवीजर के सम्बंध में दो प्रतिक्रियाये हैं । स्क्वीजर का तर्क है कि, “ शत्रु के हाथ लगे किसी नागरिक या सैनिक को बचा पाने की अक्षमता से इजरायल के समाज का मूल आधार ही ध्वस्त हो जायेगा”। मैं इस बात से सहमत हूँ कि सैनिक को बचाना उपयोगी है और नैतिक रूप से प्राथमिकता है परंतु इसकी भी अपनी सीमायें हैं। उदाहरण के लिये सरकार को अपने सैनिकों को बचाने के बदले आतंकवादियों के हाथों जीवित नागरिकों को नहीं सौंप देना चाहिये। ओल्मर्ट सरकार ने पिछले सप्ताह जो किया वह कहीं अधिक है।
  9. He delivered an hour-long formal medical presentation to his supervisors and some 25 mental health staff members in June 2007, the culminating exercise of his residency program at Walter Reed. What was supposed to be on a medical topic of his choosing instead turned into a 50-slide PowerPoint talk on “ The Koranic World View As It Relates to Muslims in the U.S. Military ” that offered such commentary as “It's getting harder and harder for Muslims in the service to morally justify being in a military that seems constantly engaged against fellow Muslims” and the “Department of Defense should allow Muslims [sic] Soldiers the option of being released as 'Conscientious objectors' to increase troop morale and decrease adverse events.” One person present at the presentation recalls how, by the time of its conclusion, “The senior doctors looked really upset.”
    जून 2007 में उसने वाल्टर रीड के आवासीय कार्यक्रम के तहत 25 मानसिक स्वास्थ्य स्टाफ के सदस्यों तथा अपने सुपरवाइजरों के समक्ष एक घन्टे का औपचारिक चिकित्सा प्रस्तुतीकरण किया। अपने द्वारा चुने गये चिकित्सा के किसी बिंदु पर उसे यह प्रस्तुतीकरण करने की अपेक्षा थी लेकिन इसके बजाय यह The Koranic World View As It Relates to Muslims in the U.S. Military “ विषय में परिवर्तित हो गया जिसमें कि कुछ टिप्पणियाँ भी की गयीं जैसे, ” यह मुसलमानों के लिये दिनों दिन कठिन होता जा रहा है कि वे ऐसी सेवा को नैतिक रूप से न्यायसंगत ठहरा सकें जिसमें कि सेना लगातार साथी मुसलमानों के विरुद्ध सक्रिय है“ ” रक्षा विभाग को मुस्लिम सैनिकों को इस बात का विकल्प दिया जाना चाहिये कि वे अपनी आत्मा की आवाज पर विरोध कर सकें ताकि सैनिकों का मनोबल बढ सके और अप्रिय घटना को रोका जा सके“। एक व्यक्ति जो कि इस प्रस्तुतीकरण में उपस्थित था उसने याद करते हुए कहा है कि इसके समापन के अवसर तक ” वरिष्ठ चिकित्सक काफी परेशान दिख रहे थे”


के आस-पास के शब्द

  1. नैतिक मूढता
  2. नैतिक मूलाधार
  3. नैतिक मूल्य
  4. नैतिक मूल्य होना
  5. नैतिक युक्ति
  6. नैतिक रूप से उत्तरदायी
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